بی‌منطقی‌های هر روز ما


مدت زیادی نیست که با دن آریلی آشنا شدم، ولی در همین مدت کوتاه، بسیار حسرت خوردم که چرا زودتر او را نشناختم و کتاب‌هایش را نخواندم. در این کتاب، دن آریلی، استاد پیشین دانشگاه ام. آی. تی و دانشگاه دوک، به ما نشان می‌دهد که انسان‌ها چقدر می‌توانند در انتخاب‌ها و قضاوت‌هایشان اشتباه کنند و شاید هیچوقت متوجه نباشند که چه اتفاقی دارد میوفتد.

برای خواندن ادامه‌ی متن و دیدن خلاصه‌ی کتاب لطفا اینجا کلیک کنید

این کتاب شامل 12 فصل است و نویسنده‌ در هر یک از آنها با استفاده از آزمایش‌های جذاب به یکی از بی‌منطقی‌های هرروز ما اشاره می‌کند.

به عنوان مثال، در فصل اول درباره‌ی نسبیت صحبت می‌شود و بعد از خواندن آن، متوجه می‌شویم که مغز ما سیستم ارزش‌گذاری درونی ندارد و ما با استفاده از مقایسه‌ی بین 2 گزینه، انتخاب خود را انجام می‌دهیم. البته در این فصل درباره‌ی دام‌هایی که شرکت‌های تبلیغاتی برای مشتری‌هایشان پهن می‌کنند هم اشاره شده است.

نویسنده در فصل دوم کتاب، درباره‌ی لنگرهای ذهنی (Anchor) و ارتباطات بی‌ربط صحبت می‌کند و با طرح سوال‌ها و ارائه‌ی پاسخ‌های اعجاب‌انگیز، باعث شگفتی ما می‌شود.

به طور کلی دن آریلی کسی نیست که مخاطبش را ناامید کند، شما می‌توانید هر یک از کتاب‌های این محقق پرآوازه را بخوانید از تک تک آنها لذت ببرید.

در ادامه شما می‌توانید خلاصه‌ی این کتاب را که به روش نقشه ذهنی (Mind Map) تهیه شده را مشاهده کند.

خلاصه کتاب بی‌منطقی‌های هرروز ما
برای دیدن تصویر کامل روی عکس کلیک کنید